ISO 9001ISO 27001ISO 14001

Főoldal

Be lehet vezetni az ISO 9001-et csak egy üzletágra vagy egy szolgáltatásra?

Igen. Alapesetben az egész cégre bevezetjük az ISO-t. De például volt olyan ügyfelünk aki csak a termékgyártásra vezette be az ISO-t, a terméktervezésre nem. Így számára egyszerűbb lett az ISO (QMS) működtetése.
Vissza a tartalomjegyzékhez ➔

Több ISO szabványt is be lehet vezetni egyszerre?

Igen. Ha az ISO 9001 mellett szükséged van az ISO 14001-re (környezeti) vagy az ISO 45001-re (munkavédelmi), akkor egy „integrált rendszert" vezettünk be. Vagyis 3 helyett 1 bevezetés és 1 auditálás történik.
Vissza a tartalomjegyzékhez ➔

Mennyi költséggel jár az ISO 9001 minősítés megszerzése?

Bevezetés költsége: a felkészítés, bevezetés költsége a cég létszámától függ. Részletesen az árakról ➔
Audit költsége: az audit ára 200-280e forint.
Vissza a tartalomjegyzékhez ➔

Mit jelent, hogy sikerdíjas a szolgáltatásunk?

Azt, hogy csak sikeres audit után kell kifizetni a bevezetés költségét. Vagyis a számlázás a sikeres audit után történik.
Vissza a tartalomjegyzékhez ➔

Kell előre fizetni valamit?

Nem, semmit nem kell előre fizetni. Csak a sikeres audit után kell fizetni.
Vissza a tartalomjegyzékhez ➔

Már jövő héten be kell mutatnunk valamit az ISO-ról - megoldható?

Igen. Tudunk adni egy hivatalos igazolást arról, hogy a bevezetés elindult. Ez több cégnél is elegendő volt ahhoz, hogy megnyerjenek egy pályázatot vagy teljesítsenek egy vevői elvárást.
Vissza a tartalomjegyzékhez ➔

Részünkről mire van szükség, hogy elinduljon a bevezetés?

A bevezetés elinditásának semmilyen előfeltétele nincs, nem kell készülni rá. A felmérés során átnézünk mindent és ez alapján alakítjuk ki a Minőségirányítási (MIR) rendszert. Igazából 1 kollégára van szükség, akivel végig lehet vinni a bevezetést. Ez általában vagy az ügyvezető vagy egy vezető a cégnél.
Vissza a tartalomjegyzékhez ➔

Mennyi időt és energiát igényel részünkről a bevezetés?

Átlagosan 5-8 online megbeszélésre van szükség, ezek másfél órásak. A Minőségirányítási rendszer dokumentációját én készítem el. A bevezetési folyamat kb. 1-2 hónap.
Ha sürgős, akár 1 hónapon belül megkaphatja a cég az ISO 9001 tanúsítványt.
Vissza a tartalomjegyzékhez ➔

Hogyan zajlik az ISO 9001 bevezetés?

Vissza a tartalomjegyzékhez ➔

Kell nekünk valamilyen dokumentációt készíteni?

Nem kell. A dokumentumokat én írom. Neked csak információt kell adni, és néhány nyilvántartást közösen kitöltünk.
Vissza a tartalomjegyzékhez ➔

Az audit olyan, mint egy vizsga? Kell tanulni rá?

Nem. Ez nem egy iskolai felelet. Az audit inkább egy beszélgetés arról, hogyan működik a céged. Ott vagyok veled, segítek, és az elkészült dokumentumokból "puskázhatunk" is. Nem kell külön tanulni, nincs stressz.
Vissza a tartalomjegyzékhez ➔

Az ügyfelek szempontjából milyen előnye van, ha van ISO 9001-ünk?

A vevők részéről az ISO 9001 egyfajta "bizalmi pecsét": azt üzeni, hogy a céged megbízható, átgondoltan működik, és tudja, mit csinál. Egyes ügyfelek már alapból elvárják - máshol egyszerűen előnyt jelent egy ajánlat során.
Vissza a tartalomjegyzékhez ➔

És ha nincs időnk most a bevezetésre?

A bevezetést úgy terveztük meg, hogy ne zavarjon be a napi rutinba. Az online megbeszélések időpontjait rugalmasan alakítjuk, így könnyen beilleszthetők a munkanapokba.
Vissza a tartalomjegyzékhez ➔

Miért éri meg ISO 9001-gyel foglalkozni egy kisvállalkozásnak?

Az ISO 9001 nemzetközileg elismert szabvány, így ez egyfajta belépő a külföldi piacokra.
Emellett segít átláthatóbbá, kiszámíthatóbbá és vevőközpontúbbá tenni a cégműkődést.
Nem csak nagy cégeknek való - egy kis cégnek pont azért hasznos, mert segít rendet tenni, a hibákat és a "tűzoltást" csökkenteni, valamint az ügyfeleket megtartani.
Vissza a tartalomjegyzékhez ➔

Nem túl bonyolult vagy bürokratikus az ISO 9001 egy kis cégnek?

Ettől sokan tartanak, de a gyakorlatban pont fordítva működik: ha jól van bevezetve, leegyszerűsíti a munkát. Nem papírhegyeket gyártunk, hanem azt nézzük meg, hogyan lehet a jelenlegi működésedet egy fokkal rendezettebbé és hatékonyabbá tenni.
Vissza a tartalomjegyzékhez ➔

Kötelező mindent dokumentálni?

Nem! Az ISO 9001 nem írja elő, hanem azt kéri, hogy találd ki, 1; hogy mit akarsz dokumentálni és 2; utána tartsd magad ehhez.
Vissza a tartalomjegyzékhez ➔

Mennyi munkát jelent az ISO 9001 Minőségirányítási rendszer fenntartása?

Általában egy ember fogja össze a teendőket. Ez havi szinten 1-2 órát jelent.
Vissza a tartalomjegyzékhez ➔

Kell alkalmazottakat is képezni hozzá?

Igen, de csak annyit, amennyi minimálisan szükséges. Évente 0,5-1 óra elegendő.
Vissza a tartalomjegyzékhez ➔

Milyen előnye lesz ennek a mindennapjainkban a bevezetés után?

Röviden: kevesebb tűzoltás, több kontroll. Tipikus visszajelzések: "végre tudjuk, ki mit csinál", "csökkentek a hibák", "gyorsabban tudunk reagálni az ügyfélkérésekre", "átláthatóbb lett minden". Vagy ahogy egy ügyfél mondta: "Ennek kötelezőnek kellene lennie, nem csak ajánlottnak!"
Vissza a tartalomjegyzékhez ➔

Ajánlatkérés, konzultáció, kedvezmények

Telefon

+36 30 570 3238

H-P: 08:00 - 19:00

Email

office@fixpmo.hu


FixPMO Services Kft.

1202 Budapest, Pirók Gyula u. 31.
Adószám: 13563758-2-43
Cégjegyzékszám: 01 09 390673

Kovács-Kruzslicz Anita, PMP

szakmai vezető, FixPMO Kft.

kovacs.kruzslicz.anita@fixpmo.hu

Kovács-Kruzslicz Anita, PMP - ISO 9001

A folyamatfelmérésben, -dokumentálásban 20+ éves tapasztalattal rendelkezem, PMP képesítésű projektmenedzser vagyok, és alapos ismerettel rendelkezem az ISO 9001 szabványt illetően.

A felmérési-, folyamat dokumentálási-, és szervezési képességeim biztosítják a kompakt, 1 hónapos audit felkészítési projektek sikerét.

Az elmúlt években 100%-ban sikeres ISO auditokat készítettem elő. Ügyfeleimmel szoros és tartós kapcsolatot ápolok, és az éves felülvizsgálati auditokra való felkészülést is aktívan segítem.