Főoldal

Be lehet vezetni csak egy üzletágra vagy szolgáltatásra is az ISO 9001-et?

Igen. Alapesetben az egész cégre vonatkozik az ISO, de volt már olyan is, hogy csak egyetlen szolgáltatásra kérték a tanúsítást - ez is működik.
Vissza a tartalomjegyzékhez ➔

Több ISO szabványt is be lehet vezetni egyszerre (Integrált ISO)?

Igen. Ha az ISO 9001 mellett szükséged van az ISO 14001-re (környezeti) vagy ISO 45001-re (munkavédelmi), akkor egy „integrált rendszerként" visszük végig az egészet. Így nem háromszor kell ugyanazokat a köröket futni.
Vissza a tartalomjegyzékhez ➔

Mennyi költséggel jár az ISO 9001 minősítés megszerzése?

Bevezetés ktg: a felkészítés, bevezetés költsége a cég létszámától függ. Ugyanis minél nagyobb a cég, általában annál több folyamata van, ezáltal több dokumentációt kell elkészíteni. Viszont ha egyszerűek a cég folyamatai, akkor érdemes árajánlatot kérni, amit ez alapján fogunk beárazni. Részletesen az árakról ➔
Audit ktg: az audit ára 200-280e forint körül van, annak függvényében, hogy milyen típusra van szüksége a cégnek.
Vissza a tartalomjegyzékhez ➔

Mit jelent, hogy sikerdíjas a szolgáltatásunk?

Azt, hogy csak sikeres tanúsítás után kell kifizetni a bevezetés költségét. A számlás is csak a sikeres tanúsítás után történik.
Vissza a tartalomjegyzékhez ➔

Előre kell fizetni valamit?

Nem, semmit nem kell előre fizetni. Ahogy a fentiekben említettem, csak a sikeres tanúsítás után kell fizetni.
Vissza a tartalomjegyzékhez ➔

Már jövő héten be kell mutatni valamit az ISO-ról - megoldható?

Igen. Tudunk adni egy hivatalos igazolást arról, hogy a bevezetés elindult. Ez több cégnél is elegendő volt ahhoz, hogy megnyerjenek egy pályázatot vagy teljesítsenek egy vevői elvárást.
Vissza a tartalomjegyzékhez ➔

Részünkről mire van szükség, hogy elinduljon a bevezetés?

Nem kell semmi különleges, a felmérés során úgyis átnézzünk mindent és pótoljuk a bevezetés során azt ami esetleg nincs. Igazából 1 kollégára van szükség, akivel végig lehet vinni a bevezetést. Ez általában vagy az ügyvezető vagy egy vezető a cégnél. A lényeg, hogy átlássa a cég működését.
Vissza a tartalomjegyzékhez ➔

Mennyi időt és energiát igényel a bevezetés?

Átlagosan 5-7 online megbeszélésre van szükség, ezek egyenként kb. másfél órásak. A dokumentumokat én készítem el, nekem csak az információkra van szükségem. A bevezetési folyamat kb. 1-2 hónap. Ha sürgős, akkor 1 hónapon belül meg lehet a tanúsítvány.
Vissza a tartalomjegyzékhez ➔

Hogyan zajlik a bevezetés?

Vissza a tartalomjegyzékhez ➔

Kell nekünk valamilyen dokumentációt készíteni?

Nem kell. A dokumentumokat én írom. Neked csak információt kell adni, és néhány nyilvántartást közösen kitöltünk.
Vissza a tartalomjegyzékhez ➔

Az audit olyan, mint egy vizsga? Kell tanulni rá?

Nem. Ez nem egy iskolai felelet. Az audit inkább egy beszélgetés arról, hogyan működik a céged. Ott vagyok veled, segítek, és az elkészült dokumentumokból "puskázhatunk" is. Nem kell külön tanulni, nincs stressz.
Vissza a tartalomjegyzékhez ➔

Az ügyfelek és partnerek mit látnak az ISO 9001-ből?

A vevők részéről az ISO 9001 egyfajta "bizalmi pecsét": azt üzeni, hogy a céged megbízható, átgondoltan működik, és tudja, mit csinál. Egyes cégek már alapból elvárják - máshol egyszerűen előnyt jelent egy ajánlat során. De a lényeg: nem csak a papír számít, hanem az, hogy valódi működésbeli javulást érzékeljen az ügyfél.
Vissza a tartalomjegyzékhez ➔

És ha nincs időnk most erre?

Ezt sokan mondják az elején - aztán a bevezetés közben gyakran elhangzik: "ezt már régebben meg kellett volna csinálnunk". A folyamatot úgy tervezztük, hogy beilleszthető legyen a napi rutinba, akár párhuzamosan a többi teendővel. Nem kell leállni, nem kell mindent átszervezni.
Vissza a tartalomjegyzékhez ➔

Mi az az ISO 9001, és miért éri meg ezzel foglalkozni egy kisvállalkozásnak?

Az ISO 9001 egy nemzetközileg elismert szabvány, ami segít átláthatóbbá, kiszámíthatóbbá és vevőközpontúbbá tenni a működésedet. Nem csak nagy cégeknek való - egy kis cégnek pont azért hasznos, mert segít rendet tenni, hibákat csökkenteni és ügyfeleket megtartani.
Vissza a tartalomjegyzékhez ➔

Nem túl bonyolult vagy bürokratikus ez egy kis cégnek?

Ez egy jogos félelem, de a gyakorlatban pont fordítva működik: ha jól van bevezetve, leegyszerűsíti a munkát. Nem papírhegyeket gyártunk, hanem azt nézzük meg, hogyan lehet a jelenlegi működésedet egy fokkal rendezettebbé és hatékonyabbá tenni - a te nyelveden, a te valóságodhoz igazítva.
Vissza a tartalomjegyzékhez ➔

Kötelező mindent dokumentálni?

Nem! Az ISO 9001 nem előírja, mit dokumentálj, hanem azt kéri, hogy amit csinálsz, az legyen világos, visszakövethető, és működjön. Amit nem használsz a mindennapokban, azt nem kell megírni csak azért, mert "ISO".
Vissza a tartalomjegyzékhez ➔

Mennyi munkát jelent az ISO fenntartása?

Általában egy ember fogja össze a teendőket, havi szinten 1-2 órás, előre ütemezhető feladatokról van szó. A többiek csak akkor kapcsolódnak be, ha rájuk tartozik valami. Pl. a marketinges gyűjti az ügyfélvéleményeket, az irodavezető adminisztrál egy-egy listát - semmi extra.
Vissza a tartalomjegyzékhez ➔

Kell alkalmazottakat is képezni hozzá?

Igen, de csak annyit, amennyi szükséges. Nincs napokig tartó oktatás - inkább gyakorlati, cégre szabott eligazítás arról, kinek mi a dolga, mi változik, és miért jó ez neki is. A cél, hogy a csapat megértse, nem bonyolítani akarjuk a munkát, hanem könnyíteni rajta.
Vissza a tartalomjegyzékhez ➔

Mi változik a bevezetés után a gyakorlatban?

Röviden: kevesebb káosz, több kontroll. Tipikus visszajelzések: "végre tudjuk, ki mit csinál", "csökkentek a hibák", "gyorsabban tudunk reagálni az ügyfélkérésekre", "átláthatóbb lett minden". Vagy ahogy egy ügyfél mondta: "Ennek kötelezőnek kellene lennie, nem csak ajánlottnak!"
Vissza a tartalomjegyzékhez ➔

Ajánlatkérés, konzultáció, kedvezmények

Telefon

+36 30 570 3238

H-P: 08:00 - 19:00

Email

office@fixpmo.hu


FixPMO Services Kft.

1202 Budapest, Pirók Gyula u. 31.
Adószám: 13563758-2-43
Cégjegyzékszám: 01 09 390673

Kovács-Kruzslicz Anita, PMP

szakmai vezető, FixPMO Kft.

kovacs.kruzslicz.anita@fixpmo.hu

Kovács-Kruzslicz Anita, PMP - ISO 9001

A folyamatfelmérésben, -dokumentálásban 20+ éves tapasztalattal rendelkezem, PMP képesítésű projektmenedzser vagyok, és alapos ismerettel rendelkezem az ISO 9001 szabványt illetően.

A felmérési-, folyamat dokumentálási-, és szervezési képességeim biztosítják a kompakt, 1 hónapos audit felkészítési projektek sikerét.

Az elmúlt években 100%-ban sikeres ISO auditokat készítettem elő. Ügyfeleimmel szoros és tartós kapcsolatot ápolok, és az éves felülvizsgálati auditokra való felkészülést is aktívan segítem.